Friday, February 15, 2013

Koleksi yang tak wajib ada tapi nak ada juga...

~Assalamualaikum~

Suatu ketika dahulu saya tak sukar nak baca novel bahasa Inggeris sebab dok rasa mesti bahasanya berbunga-bunga bersastera bagai sampai tak faham. Tapi bila saya dah mula baca novel karya Sidney Sheldon, terus saya jatuh cinta. Bahasanya mudah difahami dan bila baca satu bab akan terus baca bab yang lain tanpa berhenti. 

Pertama sekali saya baca buku Rage of Angels. Saya ingat lagi ketika saya baru habis peperiksaan SPM. Saya diberi novel ni. Start baca waktu malam, satu bab demi bab saya baca sampai tak boleh berenti sebab nak tahu kisah seterusnya. Memang saspens betul-betul. Saya tak boleh nak tidur langsung pun. Sampai la elok-elok sebelum Subuh, saya tamat membacanya. Kisah tu sangat tragik dan terkesan di hati. Walaupun hanya rekaan semata-mata, tapi kisah tu macam betul dan tak nampak pulak macam direka.

Dan selepas itu saya mula mencarinya di kedai-kedai buku. Satu demi satu saya beli. Ada 18 buah yang telah saya beli. Ceritanya banyak pasal kehidupan wanita yang optimis dan berprinsip. Memang best. Cuba baca sebuah. Selepas tu mesti nak baca lagi dan lagi.



ni sebahagian yang saya ada. Ada juga yang hilang. Novel yang paling terkesan di hati Master of the Game. Yang ni dah hilang entah mana perginya. Kalau boleh nak baca lagi novel tu.

Kena tutup dulu post ni buat sementara waktu. Nanti saya update lagi pasal novel-novel ni.



~

1 comment:

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages