Friday, November 12, 2010

Ketentuan...dari Kak Melah

...kali ni suka nak cerita pasal lagu. Nama lagu, 'Ketentuan'. Suka sangat bila dengar lagu yang satu ni dendangan Kak Melah. Bila dengar lagu ni, hati jadi sayu (minta maaf naa.., lagu ni tiada kena mengena dengan diri sendiri. Cuma mengenangkan orang yang mengalami kisah sama seperti lagu ini). Tapi tak le pulak sampai berulang2 kali mendengarnya. 

Sebenarnya saya ni bukan la peminat Kak Melah sorang ni. Nak minat penyanyi2 ni susah le sangat. Dulu pun mula kenal Kak Melah ni masa tingkatan sekolah menengah dulu. Masa tu dia sangat2 popular dengan lagu Kau Kunci Cintaku Dalam Hatimu. Masa tu tak layan sangat, mungkin taste masa tu bukan pada Kak Melah. Masa tu minat Feminin. Hehehe...

Baru ni pulak dapat tahu Kak Melah dah pakai tudung. Dan waktu baca berita ni, rasa sejuk hati sebab bertambah seorang lagi artis yang ber'hijrah'. Lagi tambah sejukkk bila membaca statement Kak Melah.

“Masa untuk saya bertudung sudah sampai dan ini merupakan satu penghijrahan ke arah imej yang lebih baik dan mungkin sesuai dengan lagu-lagu yang saya bawakan,” beritahunya.

dan ini

“Saya bersyukur sangat kerana Allah banyak memberi saya rezeki selama ini dengan bakat yang dianugerahkan kepada saya,” jelasnya yang turut popular dengan lagu Ketentuan.





~

No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages