Saturday, January 8, 2011

khas untuk ex2 studens cikgu ye..

~Assalamualaikum~

...suka saya kalau diingat kembali memori lama bersama studens dan bekas studens saya. Macam-macam pesen nakal depa-depa ni nak sakat-sakat cikgu. Kadang-kadang nak tergelak jugak. Tapi tahan je la, kena tunjuk coooool. Nak kasi chance gurau-gurau, sikit-sikit je. Tak boleh lebih-lebih. Yang tak berapa nak kenal dengan Cikgu Fatin ni mesti kata, 'Serius betul cikgu tu, takut nak tegur.' Tapi kalau dah kenal, mesti boleh buat kawan. Kawan yang ber'batas'an je ye. Bukan kawan sebaya tau (dengan nada tegasnya).
 
Lama-lama sekali saya selalu dikejutkan dengan panggilan yang tidak tahu dari siapa dan hanya digit-digit nombor yang tertera pada skrin henfon saya. '+601XXXXXXXX calling'
Bila angkat, jenuh saya nak ingat suara siapa. 'Ticer ni dah tak kenal saya. Sampai hati.' Saya pulak kata, 'Mana le ticer nak ingat, ticer ni kan dah tuaaa...' Hehe...reason nak cover line. Macam le dah tua sangat.
Bila dah perkenalkan diri, baru le teringat, 'Laaa...budak nakal rupanya. Dulu jenuh cikgu nak perangat suruh belajar.' 'Buat apa sekarang?' Alhamdulillah rata-rata yang dah lepas sekolah ada haluan masing-masing. Kebanyakannya sedang sambung belajar di IPTA dan IPTS. Dan ada jugak yang dah bekerja. Yang sangat terharu sebab tengok ramai yang saya nampak sudah ada wawasan, padahal masa zaman sekolah tu nampak tak ketahuan hala. Sampaikan ada cikgu yang berkata, 'Hai budak-budakni, nak jadi apa le?' Dan lagi terharu, bila depa-depa ni masih ingat kat cikgu walaupun dah habis dah tugas cikgu ni mengajar hangpa-hangpa semua. Cikgu nak ucap la kepada semua-semua studens cikgu yang di luar sana. 
SELAMAT MAJU JAYA.  

 ni la noti studens dolu-dolu.. aaa..nombot 1 - 13 tu susunan kenotian ikut ranking menurun..



~

1 comment:

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages