Tuesday, June 5, 2012

Pening dengan info dari fesbuk? ...

~Assalamualaikum~

...tinggal sekejap fesbuk, jom layan blog saya sekejap. Boring le sikit intro awal ni..tapi takpe teruskan membaca.

Bermulanya 2 November 2008, saya mula kenal dan join fesbuk. Padahal fesbuk ni dah mula sejak 2004 lagi. Ikut sejarah FACEBOOK, tarikh 4 Februari 2004 mula dilancarkan oleh Encik Mark Zucherberg. Masa mula guna fesbuk, yang paling syok n tacing sebab dapat kontek kawan-kawan lama. Daripada fesbuk ni juga, saya bersama kawan-kawan lain dapat buat reunion sekolah rendah dulu. Banyak manfaat yang kita dapat selain yang disebutkan tadi. Antara benda baik yang saya dapat ialah saya jadikan fesbuk sebagai media perbincangan (iye la..berbincang le sangat) dan saya juga dapat membina grup-grup sendiri (hrmm..berapa grup yang telah saya bina hek).

Macam mana pun baiknya, banyak juga le keburukan seperti yang kita semua dah maklum dah. Dan semua benda buruk ni pandai-pandai le sendiri nak buat macam mana. Ye tak?

Tapi ada satu masalah lagi. Kecelaruan info.
Kita kerap dapat info dalam fesbuk yang tak tahu mana benar palsunya. Nak-nak pulak benda yang kita sukar nak percaya. Dan lebih malang lagi kita percaya 100%. Contohnya aiskrim Magnum Walls. Last saya dengar info fesbuk kata ada lemak cik bab. Rasa nak percaya..benda yang jadi kegemaran sebab sedap sangat terus jadi eee..yek..geli dan jijik. Taknak percaya pulak..bahaya. dah jadi was-was. Google2 cari dalam JAKIM, takde pun dalam senarai. Abis tu camne. Keputusannya...jangan makan sehingga dapat bukti yang sahih dari pihak JAKIM. Hmmm...entah. Sampai tarikh hari ini, JAKIM tak kata apa-apa pun.

'Sape ada info pasal ni? Ceciter sikit..'

Jom layan bideo MatLutfi ni...





~

2 comments:

  1. Kekehkeh saya pun suka tengok video Mat Lutfi ni, memang lawaklah.

    Tak pernah dengaq pulak pasal aiskrim Magnum Walls tu ada lemak cik bab, aiseh..tapi dah lama jugak tak makan jadi takla rasa bergelodak perut ni..

    ReplyDelete
    Replies
    1. citer eskrem tu sy baca info dari fesbuk. awal tahun tu, pastu senyap. tengok kat kedai masih berleluasa lagi jual kat kedai. macam keropok kentang Pringles pun dikatakan ada dkatakan begitu juga.

      Delete

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages