Sunday, February 27, 2011

suatu ketika dahulu... 'Hobi saya melukis.'

~Assalamualaikum~

...dulu saya suka melukis.

'Dulu tu bila?'

Duluuu...masa saya umur 10 tahun dulu.

Saya tak tahu kenapa waktu umur tu saya suka lukis. Bila datang je ilham (kononnn), saya mesti cari pensel dan kertas putih. Lukis le saya macam orang di alam khayalan. Dengan asyiknya sampai tak heran benda-benda lain.

Tapi saya lukis tak pernah siap. Lukisan saya tak lengkap, tak sempurna. Saya lukis gambar orang yang tak siap. Saya lukis orang tanpa mata, hidung dan mulut. Kawan-kawan tanya, kenapa lukis tak siap. Saya senyum je. Malu nak jawab sebab yang sebenarnya. Saya biar kawan-kawan saya buat spekulasi sendiri.

Tapi sekarang tidak lagi. Saya bukan tak suka melukis lagi. Cuma tak macam dulu. Dah takde keinginan dan keterujaan macam dulu. Mungkin la keterujaan melukis tu dah berpindah ke anak saya.

"Ye ke Alya?"

 Agak-agaknye kalau dulu la diasah bakat melukis, boleh terer macam Xiaonan Sun ni tak?


waaaaa... *kagum*


Psst..sebenarnya yang lukis orang takde mata, hidung dan mulut tu sebab tak reti lukis cantik-cantik. Bila lukis je, muka jadi macam hantu. Kalau lah dulu ada cerita Hantu Kak Limah, mesti orang kata,
'Laa..ko minat betul dengan watak Hantu Kak Limah ek.'




~

No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages