Saturday, May 14, 2011

@ Lata Mengkuang

~Assalamualaikum~

...cerita kali ni pasal air terjun. Sebenarnya saya ni orang yang susah sangat nak pergi ke tempat yang ada air 'garang-garang'. Maksudnya air yang berkaitan dengan cerita-cerita selalu kita dengar ada kejadian lemas, hanyut, tenggelam, hilang. Takuttt...kalau boleh, dijauhkanlah. Nauzubillah min zalik. Sebut laut ke, air terjun ke memang kalau boleh akan elak. Baru ni bila diajak untuk mengiring studens Kadet Polis di Lata Mengkuang, dalam keterpaksaan pergi le jugak.

Untuk pengetahuan semua, lata ni maksudnya air terjun yang tegak tetapi rendah

Kalau dah sampai ke situ, takkan nak tengok je kan. So saya ambil peluang main je la air tu. Tu pun lepas diminta oleh Alya. Pesan kat dia, basah-basah kaki cukup. Tihehe...bawak dia kat tempat yang cetek-cetek.


Kesian pulak tengok Alya main-main air dengan kaki je.. Makin lama makin basah satu badan dijirus air yang menderu datang.


Pastu pulak, cikgu-cikgu lain ajak jom naik atas lagi. Lagi best..
Saya kata OK, tapi dalam hati kata nak tengok je, taknak mandi..


Dalam perjalanan ke puncak tak berapa nak teratas. Seorang mokcik tertinggal sorang-sorang di belakang.


Siapa le nak tengok je alam ciptaan Tuhan ni.. 

"Mai le, mai le...", kata air tu.
Akhirnya...
.

Bestttttt...
Air yang datang menjirus badan terasa macam terapi lak. Memang best. 


Terima kasih. Lain kali Insya Allah saya kami datang lagi.



~

3 comments:

  1. kat mana lata ni? syok nampak

    ReplyDelete
  2. bestnyaa.. teringin nk p.. sampai hati x ajak nisa... hehehe...

    ReplyDelete
  3. Mama AA's, Lata ni kat Kedah. Daerah Sik.

    Nisa, laa..saya tunggu awk yg ajak sy..

    ReplyDelete

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages