Saturday, March 26, 2011

konfem akan rasa tenang bila dengar lagu-lagu ni...

~Assalamualaikum~
.
...rasanya semua dah dengar apa kata Lady Gaga baru-baru ni. Cik Gaga ni tak puas hati pasal lirik lagu dia yang telah disensorkan oleh radio-radio kat Malaysia. Cuba check kat SINI. Saya cukup risau masa mula-mula lagu Lady Gaga ni dok main-main kat Malaysia. Anak saya ikut terpengaruh mesti nak nyanyi-nyanyi, nak-nak pulak lagu Bad Romance. Ya Allah, memang saya cukup risau.
Saya kata, 'Alya, jangan nyanyi lagu tu.'
Dia tanya, 'Kenapa mama?'
Saya jawab, 'Tak elok la sayang, Islam larang lagu-lagu macam ni.'


Saya ni jarang sangat le nak teliti betul-betul lirik lagu. Yang kes si Gaga ni, kalau dengar memang terpesona. Lepas tengok video clip dia, mula saya rasa was-was. Teliti betul-betul lirik dia memang ada unsur-unsur Illuminati. 

Nauzubillah..

Suka saya nak kongsi lagu-lagu yang patut jadi halwa telinga bagi semua-semua umat Islam. Saya mula dapat lagu-lagu ni bila saya google-google Berhibur Dengan Irama Nasyid dan saya jumpa lebih ramai kawan-kawan Maher Zain.



ini Zain Bhikha dari Afrika Selatan 
bakatnya diasuh Yusof Islam



The Brothahood dari Australia
group yang popular dengan rentak hip hop/rap


Fez Meghani & Aftab Ali dari USA


Aashiq al-Rasul dari UK

 .
Ramai rupanya penyanyi nasyid antarabangsa yang kita tak tahu. Lepas-lepas ni mari kita buka mata kita dan pandang Islam secara global.

Masya Allah!



~

No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages