Monday, July 30, 2012

Masak lemak apa paling sedap?

~Assalamualaikum~

Saya memang suka masak lemak. Apa sahaja masak lemak, saya memang gemar. Tambah-tambah bila buat masak lemak cili padi memang sangat menyelerakan. Kalau buat masak lemak sayur + fucuk + suhun atau masak lemak cili padi pucuk paku, saya akan bubuh kuah nya sampai jadi penuh pinggan. Kalau buat masak lemak cili padi ikan atau ayam pun saya akan bubuh kuah banyak-banyak dalam pinggan. Nasi pulak tak cukup sepinggan, saya akan tambah lagi. Nampak macam kebulur, tapi selera makan kan susah nak tepis-tepis. 

Tapi bila ada masak lemak cili padi ketam, selera saya akan meningkat berganda-ganda. Tapi kali ini bukan nasi yang ditambah. Ketam yang jadi mangsanya. Nasi dalam pinggan ada satu persepuluh je, sejemput le tu. Ketam-ketam tu akan saya ratah-ratah makan. Masa ni dah tak peduli bibir ke lidah ke terluka, saya melantak juga sampai penuh sisa-sisa kulit ketam sepinggan.



.
Ada yang suka campur dengan nenas. Tapi saya tak suka.



~



No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages