Tuesday, December 7, 2010

Beli barang berbaloi-baloi...

 
Assalamualaikum wbt.

...dah seminggu nak post entry ni, tapi masih terperuk dalam kepala. Dalam kepala juga berbisik, 'Ish..toksah buat la entry ni. Nanti orang kata nak menunjuk-nunjuk.'  Ye la, betul jugak. Lepas tu pulak ada suara pulak berbisik, 'Orang lain beli jugak, tapi tak cerita pun dalam blog.' Hmmm..

Malam ni, bisikan-bisikan tu saya nak buang jauh-jauh. Nak tutup telinga takmo dengar. Jari-jari ni lebih laju menekan butang-butang QWERTY meninggalkan bisikan-bisikan yang masih lagi berkumandang sayup-sayup kedengaran. Ok k k..cukup.

Benda yang rasa nak ceritakan di sini dan rasanya kalau tak diceritakan terasa ralat sangat. Saya sebenarnya baru beli laptop netbook baru. (Ishh..nak sebut juga laptop. Laptop tu besar sikit la. Ini kecik je..) Bukan le niat nak menunjuk-nunjuk beli benda baru, ciwi pun tak. Ada orang taktau la ciwi tu apa. Ciwi tu kalau diterjemahkan dalam bahasa yang saya faham ialah perasaan atau perbuatan yang ditunjukkan apabila membeli sesuatu yang baru. Cikgu bahasa! Tolong betulkan kalau saya salah.

Netbook ni saya beli dengan harga RM1245. Brand Acer (Aspire One Happy) kaler light purple. Comel jer. Studenz saya lepas ni kalau tengok, mesti depa kata, "Cikgu ni, tak abis-abis dengan warna pepel. Tihehe..'Bukan le sayang, cikgu beli yang dah last dah. Yang ni je tinggal. Cikgu nak kaler pink. dah abis dah.' Beli pun kat PC Fair kat Aloq Setaq. Agaknya orang-orang yang duduk kat area KL n Penang mesti kata, 'Hmm..harga biasa je.'

Ikut le macam mana pun. Yang rasa berbaloi sangat beli, sebab dapat 10 item percuma yang kalau dicongak-congak harganya lebih kurang RM50. Dapat pulak baucer yang boleh beli di pusat servis Acer ni. Boleh la lepas ni nak intai-intai apa lagi yang perlu.

Ok la..nak tunjuk jugak 'my pepel netbuk' yang cute ni. Tihehe...


* 10 item yang saya dapat pecume jer.. *__*




~

No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages