Thursday, December 9, 2010

KebesaranMu...

Assalamualaikum warahmatullahiwabaraktuh,

...ada tak tengok sinetron Cinta dan Anugerah? Cerita ni ke udara setiap hari Isnin hingga Khamis pukul 5.30 petang. Alaa..cerita yang ada sorang pelakon Malaysia yang kawin dengan artis Indonesia tuuu... 

Saya ada gak mengikuti cerita ni tapi tak le secara keseluruhan. Cerita ni menceritakan tentang kehidupan pahit manis tiga orang adik-beradik yang melalui cabaran dan dugaan. Punya le lama cerita ni dan kadang-kadang tengok, kadang-kadang tidak, sampai saya pun tak tahu siapa mak, siapa bapak, siapa kakak, siapa adik dan siapa berpasangan dengan siapa. Cerita ni jugak memberi gambaran hidup orang-orang Islam di Indonesia. Entah la..pelik jugak hukum-hakam yang difahami oleh mereka di sana. 

Itu pasal alkisahnya cerita sinetron tu. Yang saya tertarik bila mula je pukul 5.30 petang, adalah saat awal dan saat akhir selama 1 jam berlangsungnya cerita tu. Lagu 'KebesaranMu'. Dengan lirik yang indah dan dengan terasa syahdunya lagu ini membuatkan saya tercari-cari la di Youtube dan ingin saya kongsikan di sini bersama.
.

Kau tempatku mengadu hati
Memberi segala hidup
Dunia dan seisinya milik Mu
Mencintai Mu sejati

Ku manusia yang penuh dosa
Berharap ampunan Mu
Lihat di langit kesepurnaan hadir Mu
Kau cinta pertama dalam hidup

Allahu Akbar Maha besar
Memuja Mu begitu indah
Selalu kau berikan semua
Kebesaran Mu Tuhan




~

No comments:

Post a Comment

Ada apa-apa nak kata?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Pages